Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
Setembre 07, 2008, 07:06:40
Inici Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se
Notícies: Benvingut al Fòrum d'InfoTerrassa.com! Registra't i gaudeix-ne!

+  Fòrums d'infoTerrassa.com
|-+  General
| |-+  Debat general (Moderadors: Dani, jose.egara)
| | |-+  Un pais de locos por la meteorologia
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Un pais de locos por la meteorologia  (Llegit 601 vegades)
BARITONO
Newbie
*
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 25

Un pais de locos por la meteorologia
« en: Octubre 20, 2005, 10:06:18 »

:-[En el Diari de Terrassa, hay una pagina de Joan Manel Oller, en el cual dice que Catalunya es un pais en el que hay mucha tradicion en la meteorologia. Grave error. Precisamente en cuestion de este tema , estamos muy subdesarrollados respecto a la Europa Occidental. Los catalanes siempre decimos que somos los mejores en todo, pero la verdad es que no es la verdad. Hace poco , en esta seccion pregunte por la temperatura minima absoluta record de Terrassa, desde que se tienen noticias y nadie  ( hasta ahora ) ha sabido responderme. Creo saber que la temperatura minima absoluta de Terrassa se registro en el mes de febrero de 1956. Pero nadie logra decirmelo. Yo me llamo Ferran y soy de Barcelona, pero actualmente residente en Terrassa. En Barcelona, la temperatura minima absoluta record fue en febrero de 1956 de -6´7ºC ( creo que en la Travesera de Dalt ), no en el centro.En Terrassa, nadie sabe nada, o no contestan, o se desinteresan ( Mina Publica de Aguas de Terrassa ), y no me entero de nada del pasado historico. Se que la Mina de Aigues de Terrassa tiene unos datos desde hace mas de 100 años, pero no responden. Nadie sabe nada.
Por esto digo que si que somos un pais de locos por la meteorologia, porque somos cuatro gatos que nos interesa de verdad esta ciencia. De Opera, no hablo, porque somos tercermundistas ( sin comentarios ).

Un saludo.

Ferran. BARITONO. Terrassa.
En línia
Josep
Administrador
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 157

Re: Un pais de locos por la meteorologia
« Resposta #1 en: Octubre 20, 2005, 01:04:55 »

Confons temes.
És lògic que a Barcelona hi hagi registres des de molts anys enrere. Concretament, el Fabra és un observatori que té la sèrie més llarga ininterrompuda, i aquest és el secret. Jo sóc afeccionat a la méteo, però no tinc registres de l'any 56 i només els tinc des que he tingut la oportunitat de tenir possessió d'uns aparells i poder-los colocar més o menys correctament. Possiblement, quan jo no pugui decicar-me a seguir recollint dades la meva sèrie morirà amb mi perquè ningú la podrà o voldrà seguir. Algú mantindrà una sèrie nova en una altra ubicació, ignorarà que jo tenia unes dades, li preguntaran les dades de l'any 2005 i no podrà contestar. En el cas concret de Terrassa no hi ha infrastructures que necessitin expressament d'un seguiment de variables meteorològiques. A Barcelona sí hi són (Aeroport, observatori astronòmic, etc.). A Sabadell també perquè cal fer-les pel tema de l'aeroport. A Terrassa hi ha registres que els porta Mina, però se'ls guarda ben bé. Es més, em consta que ajusten les seves dades baromètriques amb les de la meva estació pública (http://meteo.infoterrassa.com)
Per demostrar-te que Catalunya és el lloc on més afeccionats hi ha d'Espanya, mira http://www.meteoclimatic.com, entra a l'apartat d'estacions i mira quina és la comunitat on hi ha més estacions oferint dades. I totes aquestes estacions són de gent afeccionada, gent que una vegada ells desapareguin, les dades que curosament han anat recollint, desapareixeran també.
En línia

Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió