Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: S' encarrega a l'arquitecta Beth Galí el projecte per urbanitzar la Rambla Egara (Llegit 478 vegades)
|
Jeros
Hero Member

Desconnectat
Missatges: 939

Avinguda de l' Abat Marcet
|
> Vallès. Terrassa encarrega a l'arquitecta Beth Galí el projecte per urbanitzar la Rambla
El consistori estudia quin procediment utilitza per canalitzar les idees dels ciutadans sobre el projecte
L'Ajuntament de Terrassa ha encarregat a la prestigiosa arquitecta Beth Galí, autora de la transformació de l'avinguda de Barcelona, el disseny de la nova imatge de la rambla d'Ègara, un projecte esperat des de fa temps i que mai ha acabat de posar d'acord comerciants i veïns. El disseny incorporarà alguns dels suggeriments i propostes que els ciutadans podran fer arribar a través d'un procés participatiu que encara no ha definit l'equip de govern, com s'havia compromès a fer l'alcalde, Pere Navarro. La intenció és que a la tardor el projecte estigui consensuat per poder fer obres el 2007.
+ Una imatge del tram central de la rambla d'Ègara a l'altura dels carrers Doctor Ullés i Iscle Soler. Foto: J.A. El canvi d'imatge de la Rambla és una aposta que s'ha anat ajornat des que el 2002 es va anunciar que s'aproftaria la remodelació del clavegueram -es va fer l'any passat- per canviar la fesomia de la superfície amb la intenció de recuperar aquesta artèria que creua el municipi com un punt de trobada, passeig i d'activitat comercial, una característica que ha anat perdent en els últims anys a favor del nou eix per a vianants entre el passeig Comte d'Ègara i la plaça del Progrés. L'objectiu de l'equip de govern és reduir el volum de trànsit, però en veure que no hi havia consens sobre si s'havia de mantenir el format actual de rambla en el cos central, canviar-lo a bulevard o combinar les dues opcions, l'alcalde va anunciar que es convocaria un concurs d'idees perquè tothom hi pogués dir la seva. Tot el procés, però, s'ha anat retardant per les obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat, ja que no es volia modificar la superfície per haver de tornar-la a aixecar per fer-hi entrar la tuneladora que ha de construir el doble túnel. El regidor de Planificació del Territori, Josep Aran, va confirmar ahir que l'arquitecta Beth Galí va guanyar el concurs públic per redactar els treballs d'ordenació urbanística de l'eix de la Rambla, que inclourà també la rambleta del Pare Alegre pel sud i l'avinguda Josep Tarradellas al nord. La intenció és que a l'abril doni les primeres idees del projecte per després incorporar les aportacions que faci la ciutadania en un procés participatiu que encara s'ha de decidir com s'articula. La idea inicial consensuada podria estar enllestida «després de vacances», afegeix Aran, per poder començar a executar les obres per fases l'any 2007.
|
|
|
|
|
En línia
|
Visca la Regió Metropolitana de Barcelona!
|
|
|
Elliot
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 451

¿Qué hay de nuevo, viejo?
|
UNA MOLT BONA NOTICIA!!!
La Beth Galí ha demostrat ser una excelent arquitecta. Us ho asseguro, la rambla està en bones mans. Vaig tenir l'honor de poder parlar amb ella pocs dies abans de la inauguracio de l'av barcelona i em va estar explicant alguns conceptes sobre arquitectura urbana i em vaig quedar alucinant perquè em va fer reflexionar sobre coses que mai m'havia aturat a pensar. Té les idees molt clares i ja us dic, segur que ens quedarà una rambla estupenda.
Per cer, la noticia es del diari EL PUNT (Jordi Alemany). I no la coneixia aquesta noticia, però m'alegro molt.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Josep
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 155

|
Ja m'imagino... Un sol carril per sentit de circulació...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|