Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: El quart Cinturo: Amenaça o Oportunitat??? (Llegit 3881 vegades)
|
santianna
Newbie

Desconnectat
Missatges: 18
|
Hola soc dels que creu que el quart cinturo es necessari, tot i que s'hauria de vigilar amb molta cura el projecte constructiu per tanl de minimitzar l'impacte al Medi. La ciutat de Terrassa te una situacio (localitzacio) privilegiada en la ruta Madrid-Saragossa- Frontera Francesa, i l'abertura d'aquesta via de comunicacio crec que podria portar noves oportunitats a una cituta on el textil xines deixara de ser una amenaça per convertirse en un malson en pocs mesos.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
santianna
Newbie

Desconnectat
|
Totalment d'acord amb tu. Soc usuari habitual de la carretera de Martorell, i en poc temps he estat a punt de veure dos accidents. (Les obres tocant a Martorell). Sincerament, crec que el moviment ecologista esta molt be, pero a vegades esta intoxicat per demagogia interessada (sobretot politicament) i que despres son els primers en sortir al carrer quan hi ha una empresa que marxa i deixa 300 persones sense feina... Crec que el retras acumulat en la connexio Abrera-Terrassa no fa cap be ni al Baix Llobregat ni al Valles. AH!. Estic totalment a favor del transport public i utilitzo habitualment els FGC, pero la veritat si en comptes de tardar 45 minuts en arribar a BCN tardessim 20 minuts tindria encara mes exit. Per cert, tot i aixi, els FGC estan SATURATS!!. Pero aquest podria ser una altre forum....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
Missatges: 10
|
Estic completament en contra del quart cinturó. És el problema de sempre, "necessitem" més carreteres perquè el nombre de cotxes augmenta, i quan fem les carreteres al cap de poc temps segueix creixent el nombre de cotxes i cal fer-ne més. Al pas que anem enquitranarem tot el vallès. Jo no vull un món així. No és demagogia, es tracta dels drets dels nostres descendents. Vivim una economia marcada per la necessitat de créixer continuament, i aquest és el principal problema, perquè el creixement té un sostre. La necessitat de créixer il·limitadament,des del punt de vista econòmic, és la nostra condemna a mort. Els autèntics demagogs són els qui en nom de la necessitat de guanyar cada vegada més diners amaguen els greus perills que representa la destrucció de l'entorn; i no només els greus perills sinó la funesta sensació psicològica de veure com cada vegada més indrets naturals són embrutats per carreteres, autovies, barris i demés interessos especulatius. Necessitem, realment, una civilització que es conformi amb menys possessions materials i que exigeixi una vida més natural. No ens hem de deixar enredar per aquest capitalisme liberal salvatge que es disfressa d'esquerres i que pretén convertir en negoci tot el que toca. No al quart cinturó...! de cap manera...! I, a més, hauriem d'esbotzar el formigó construit a llocs on no s'hauria d'haver construit mai i retornar a la bellesa del paisatge l'herència dels nostres fills. Salvem la terra. Llibertat i natura. Jere.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
|
Desgraciadament no hi ha més cotxes pel fet d'haver-hi més gent, sinó perquè tal com està muntada l'economia actualment, si no es venen cada any més cotxes, esclata una crisi de "padre y señor mío". Aquí és el problema, i fent més carreteres no se soluciona. Fer més carreteres és com intentar ventilar una habitació perquè fa mala olor, quan en realitat n'hi hauria prou amb treure l'animal mort que provoca la mala olor. Si seguim així, d'aquí a no gaire, no hi haurà ni ànecs ni persones. I precisament perquè som més importants que els ànecs hem de lluitar per una qualitat de vida digna, que sigui humana i no maquinal. Hem de lluitar per un món més net, per una vida més asserenada, i pel futur dels nostres descendents. No en traurem res de tenir més, de guanyar més, res de res; el que hem de fer és eliminar la dependència tan forta que tenim envers el creixement material sense control. Hem de posar les exigències socials i el respecte a la qualitat de vida per sobre dels interessos de les empreses a guanyar diners de forma il·limitada, i per això cal un control sobre l'economia. Només així evitarem la necessitat d'aquest creixement. La llibertat absoluta en el terreny de la economia i el capitalisme condueix a la mort dels més febles (com a la selva), a la destrucció del medi ambient i a l'empobriment de la qualitat de la vida humana. Jere.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
santianna
Newbie

Desconnectat
|
Estimat amic Jere, A la Franja de Ponent hi han multituts de pobles deshabitats on s'esta esperant gent compromesa com tu per portar una vida natural i d'acord amb el medi ambient. Estic segur que per un modic preu (la venda del teu pis ho podria financar per exemple) et podries fer amb una cas i les terres adients per poder conrear amb les teves propies mans (i animals si s'escau) els teus aliments. Perdona'm la conya, pero de veritat qeu hi ha d'ahver un compromis entre desenvolupament i medi ambient. Pero avui en dia sense economia no hi ha vida. Si un altre mon es possible , ENDAVANT que hi hagui algu que ho demostri i que faci politica des del pirineu! Es molt facil parlar desde la comoditat de la calefaccio a gas o amb l'aire acondicionat engegat gastant electricitat (CO2 a l'atmosfera) sobre ecologia i animalets pero si et peles de fred o passes gana es diferent, i si una empresa decideix marxar per falta d'infraestructures adequades i fica al carrer 1000 persones que els hi vagin a parlar d'animalets....
ET sona un pais que es diu Alemania??. en una extensio mes petita que espanya 80 milions d'habitants (o sigui el DOBLE que a Espanya). Dona la casualitat que es el pais d'Europa mes "verd" epro ningu es planteja destruir la excel.lent xarxa d'autopistes (gratuites per cert) que historicament els hi ha donat avantages competitives importants. Per exemple disposar de sol urbanitzable molt mes barat a causa de millros comunicacions. Repeteixo 80 milions en un pais mes petit que el nostre i si et passejes per alla veuras qeu hi han multituts de petits pobles on la qualitat de vida es excepcional gracies a que? =>>> COMUNICACIONS
T'asseguro que si dels poblets de Lleida a BCN es tardes 1 hora per autopista gratuita a BCN els preus dels pisos estarien "sensiblement" mes barats.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
|
Sí, sí, sí, estic d'acord amb molt del que dius... i precisament per això em queixo... Estic d'acord amb el fet que sense economia no hi ha vida, i aquesta és l'aberració... que sense economia no hi hagi vida... entens...? Estic tècnicament d'acord amb tu... però el que per a tu són les coses com són... per a mi són les coses com no haurien de ser...
Ens pensem que tot és estable, però 2000 anys són un instant, qualsevulla cosa que visqui 2000 anys, ha viscut només durant un instant; no garanteix estabilitat, no és res més que una aposta de la vida, de l'univers; si no rutlla... desapareix... Tu et preocupes dels propers vint anys... jo em preocupo del futur dels meus descendents i de la qualitat de vida dels meus fills... Parles del Pirineu, i aquest és un altre error... els Homo Urbanus es pensen que la natura és més enllà del tunel del Cadí, i això és un error. No hi ha natura més esponellant i més bonica que la del Vallès en el seu estat virginal. El bosc mediterrani, la flaira del romaní i la farigola en el silenci abitllat només de vent; però és clar, aquestes coses no les veuen els qui viuen preocupats pels "avantatges competitius importants". Parles de l'aire condicionat que jo no suporto. Parles de la comoditat de les calefaccions que no saps si tinc. Parles del meu pis, i em pregunto quin és el meu pis?, què és meu? Què vol dir propietat i amb quin dret goso atribuir-me-la només pel fet de tenir un paper, o de tenir diners...? Dius que és molt fàcil generar CO2, i noi, sí que és veritat, és massa fàcil, massa frequent; jo, particularment, camino; camino i l'únic gas que produeixo és practicament el metà de les mongetes. Em parles dels milers de persones que es queden sense feina... i noi... tens raó... però milers de persones també que sobreviuen enmig de la rutina d'una producció inhumana que sacrifica cervells creadors a la elaboració de feines repetitives, rutinàries, i sovint degradants sota les ordres de caps de producció que busquen el sentit de la seva vida manant i cercant la manera més efectiva de guanyar diners... És una llàstima perdre la feina, però no vol dir pas que sigui més alegre conservar l'esclavatge de feines que sacrifiquen vides per a tenir millors pintallavis o essencials pelapipes ultramoderns amb càmera de fotos inclosa. I conservar feines per a proporcionar-nos béns de producció que si es repetissin en la mateixa proporció a tots els països del món col·lapsarien l'atmosfera, el mercat, l'espai, i el gruix del terra. És clar que molts pensen (i no diuen) que al tercer món el bombin. I així, 600 milions de persones adorem la nostra meravellosa manera de viure: industrial, poderosa, còmode; i ens pensem que és la normal; i els 5400 milions restants de personetes no podran tenir industria, i no perquè no volguem, sinó senzillament perquè sabem que la industrialització a nivell mundial al mateix nivell que el nostre (l'únic que sosté l'estat del benestar) és físicament, econòmicament i ecològicament impossible.
Ah i sí que sé on és Alemanya. És un dels països més contaminats del món. És un pais on pràcticament no pots trobar un tros de bosc on estar sol. Tal com anem, d'aquí a poc tindrem Club marítim a Sant Cugat.
Estimat amic Jere, A la Franja de Ponent hi han multituts de pobles deshabitats on s'esta esperant gent compromesa com tu per portar una vida natural i d'acord amb el medi ambient. Estic segur que per un modic preu (la venda del teu pis ho podria financar per exemple) et podries fer amb una cas i les terres adients per poder conrear amb les teves propies mans (i animals si s'escau) els teus aliments. Perdona'm la conya, pero de veritat qeu hi ha d'ahver un compromis entre desenvolupament i medi ambient. Pero avui en dia sense economia no hi ha vida. Si un altre mon es possible , ENDAVANT que hi hagui algu que ho demostri i que faci politica des del pirineu! Es molt facil parlar desde la comoditat de la calefaccio a gas o amb l'aire acondicionat engegat gastant electricitat (CO2 a l'atmosfera) sobre ecologia i animalets pero si et peles de fred o passes gana es diferent, i si una empresa decideix marxar per falta d'infraestructures adequades i fica al carrer 1000 persones que els hi vagin a parlar d'animalets....
ET sona un pais que es diu Alemania??. en una extensio mes petita que espanya 80 milions d'habitants (o sigui el DOBLE que a Espanya). Dona la casualitat que es el pais d'Europa mes "verd" epro ningu es planteja destruir la excel.lent xarxa d'autopistes (gratuites per cert) que historicament els hi ha donat avantages competitives importants. Per exemple disposar de sol urbanitzable molt mes barat a causa de millros comunicacions. Repeteixo 80 milions en un pais mes petit que el nostre i si et passejes per alla veuras qeu hi han multituts de petits pobles on la qualitat de vida es excepcional gracies a que? =>>> COMUNICACIONS
T'asseguro que si dels poblets de Lleida a BCN es tardes 1 hora per autopista gratuita a BCN els preus dels pisos estarien "sensiblement" mes barats.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
santianna
Newbie

Desconnectat
|
A veure si ens entenem: Estic totalment d'acord amb una ECOLOGIA de veritat i REALISTA allunyada de posicions demagogiques.
Esta clar qeu tu i jo ens discutirem pel 4rt cinturo, pero pensa que siu s'arriba a fer el que s'hauria de vigiliar es que l'impacte al medi sigui MINIM (perque no soterrat al pas per la vora de Sant Llorenç???). Pero pensa que mentrestant, a la vora de la desembocadura de l'Amazones hi ha una fabrica de paper de la Cia. Smurfit que es traga cada dia hectarees i hectarees del principal pulmo verd del planeta (Se del qeu parlo perque aquesta fabrica estava a Balaguer (lleida)
Amb aixo no vull dir que hem de desatendre el nostre entorn mes proper, pero hem de conjugar progres i natura de forma respectuosa.
ALs senyors que viuen a Mura no se'ls hi pot dir que per conservar millor el Parc tallarem la carretera del Coll d'estenalles perque no circul.li cap vehicle. Aixi evitariem un risc d'incendi molrt important que fa uns anys una mica mes se'ns emporta el PArc!! (I aqui t'asseguro qeu em trovaras al canto: PRESO sense REDUCCIO de condemna pels incendiaris)
Mira el que vull dir es que si a la gent no se li millora el seu benestar, es busca la vida i sovint destruint la natura sense cap tipus de mirament. Es millor planificar el benstar de tots respectant a l'hora l'entorn.
Varies puntualitzacions: A Alemanya t'asseguro que hi han molts boscos on perdre's. (HI he viscut durant un any). A Alemanya hi ha una conscienciacio tan forta en el reciclatge (entre altres coses per les fortes multes) que no saben que fer del plastic perque la fraccio aprofitable es com a maxim del 10% per producte nous. Per cert 1 m3 de meta (CH4) provoca 21 cops mes efecte hivernacle qeu 1m3 de CO2, es per aixo que en depuradores i abocadors hi han torxes cremant el CH4, o sigui que al tanto amb les mongetes i a l'hora d'afluixar la pressio intestinal ficar un mexero i cremar el nociu CH4.
Sí, sí, sí, estic d'acord amb molt del que dius... i precisament per això em queixo... Estic d'acord amb el fet que sense economia no hi ha vida, i aquesta és l'aberració... que sense economia no hi hagi vida... entens...? Estic tècnicament d'acord amb tu... però el que per a tu són les coses com són... per a mi són les coses com no haurien de ser...
Ens pensem que tot és estable, però 2000 anys són un instant, qualsevulla cosa que visqui 2000 anys, ha viscut només durant un instant; no garanteix estabilitat, no és res més que una aposta de la vida, de l'univers; si no rutlla... desapareix... Tu et preocupes dels propers vint anys... jo em preocupo del futur dels meus descendents i de la qualitat de vida dels meus fills... Parles del Pirineu, i aquest és un altre error... els Homo Urbanus es pensen que la natura és més enllà del tunel del Cadí, i això és un error. No hi ha natura més esponellant i més bonica que la del Vallès en el seu estat virginal. El bosc mediterrani, la flaira del romaní i la farigola en el silenci abitllat només de vent; però és clar, aquestes coses no les veuen els qui viuen preocupats pels "avantatges competitius importants". Parles de l'aire condicionat que jo no suporto. Parles de la comoditat de les calefaccions que no saps si tinc. Parles del meu pis, i em pregunto quin és el meu pis?, què és meu? Què vol dir propietat i amb quin dret goso atribuir-me-la només pel fet de tenir un paper, o de tenir diners...? Dius que és molt fàcil generar CO2, i noi, sí que és veritat, és massa fàcil, massa frequent; jo, particularment, camino; camino i l'únic gas que produeixo és practicament el metà de les mongetes. Em parles dels milers de persones que es queden sense feina... i noi... tens raó... però milers de persones també que sobreviuen enmig de la rutina d'una producció inhumana que sacrifica cervells creadors a la elaboració de feines repetitives, rutinàries, i sovint degradants sota les ordres de caps de producció que busquen el sentit de la seva vida manant i cercant la manera més efectiva de guanyar diners... És una llàstima perdre la feina, però no vol dir pas que sigui més alegre conservar l'esclavatge de feines que sacrifiquen vides per a tenir millors pintallavis o essencials pelapipes ultramoderns amb càmera de fotos inclosa. I conservar feines per a proporcionar-nos béns de producció que si es repetissin en la mateixa proporció a tots els països del món col·lapsarien l'atmosfera, el mercat, l'espai, i el gruix del terra. És clar que molts pensen (i no diuen) que al tercer món el bombin. I així, 600 milions de persones adorem la nostra meravellosa manera de viure: industrial, poderosa, còmode; i ens pensem que és la normal; i els 5400 milions restants de personetes no podran tenir industria, i no perquè no volguem, sinó senzillament perquè sabem que la industrialització a nivell mundial al mateix nivell que el nostre (l'únic que sosté l'estat del benestar) és físicament, econòmicament i ecològicament impossible.
Ah i sí que sé on és Alemanya. És un dels països més contaminats del món. És un pais on pràcticament no pots trobar un tros de bosc on estar sol. Tal com anem, d'aquí a poc tindrem Club marítim a Sant Cugat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
|
Hola Santianna. Jo també estic a favor del progrés; però penso que progrés no és equivalent a creixement material progressiu. Crec que les energies renovables són tecnologies molt més sofisticades, netes, precise, i modernes, que la patatera energia de combustió de fòssils que pel seu caràcter no renovable, es miri com es miri, té els dies comptats. I sí, ja sé que les energies renovables són insuficients ara per ara per a cobrir les demandes energètiques del mercat, i precisament perquè ho sé sé també que no es pot avençar en la direcció d'un mercat cada vegada més accelerat, més productor, més consumidor de petroli carbó i derivats. Aquesta és la direcció de la guerra i del fracàs. Perquè serà quan hi hagi poc petroli que hi haurà tensió i violència per apropiar-se de les últimes reserves, no pas quan ja s'hagi acabat. Si és que arribem ecològicament al dia en què el petroli s'acabi, que parlan en termes naturals no és gaire llunyà. Per això cal anar substituint el més de pressa possible les energies brutes i no renovables per energies netes, inesgotables i amb futur. Podem compensar la menor eficàcia dels sistemes nets dedicant més espai a l'energia solar, més espai físic, hi ha molt desert, hi ha molt sòl desaprofitat pels camps i sostres de Catalunya, fins i tot per la superfície del mar. Cal eliminar la necessitar d'augmentar el parc de vehicles de betzina, perque la betzina està ineluctablement destinada a desaparèixer; perquè cal de manera científica i precisa aprendre a viure amb MOLT MENYS. Per això, per a mi, no té sentit parlar de quarts cinturons; és una sol·lució insuficient, destructora d'espais naturals que allargarà el suplici. Cal començar a substituir el transport de vehicles de derivats del petroli; cal començar a exigir un menor parc de vehicles, i un control més eficaç del comerç i de la economia per part de les forces polítiques representants del poble.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
santianna
Newbie

Desconnectat
|
Energies renovables: Mira: aqui estem totalment d'acord. Trobo una bojeria cremar petroli quan es poden treure numerosos compostos molt valuosos. Si actualment estem cremant petroli es perque es precissament una energia barata. A mesura que s'esgoti altres energies aniran substituint-lo. LA que esta a la recamara de totes les marques d'automovils, eprfectament viable tecnicament es la pila de combustible que com sabras fa anara l'hidrogen coma font principal i dona co a resultat vapor H2O. A Alemanya vaig veure una demostracio molt espectacular del cap de disseny de nous motors de Daimler Benz bevent aigua condensada del tub d'escapament d'un vechile equipat amb una pila d'hidrogen. LA paradoxa del futur sera qeu contra mes cotxes hi hagi circul.lant mes net sera el medi, ja que els cotxes depuraran l'aire. "EL que entrara al motor estara mes brut que el que sortira del motor." LA bona noticia es que segurament tu i jo ho veurem i no caldra ezsperar massa perque el Xinesos nomes podran creixer amb aquesta tecnologia.
EL petroli sera massa car....(Per cert del petroli surten numeroso medicaments i ens dediquema cremar el 95% nomes aprofitem per alters usos el 5%!!!)
PEro bueno aixo no vol dir qeu no es necessitin infraestructures. SEguixo pensant que el 4rt cinturo es necessari i si mes no arreglar la carretera de MArtorell fent-la autovia. T'asseguro qeu si perdessis algun esser estimat en aquella carreterota potser pensaries que la seguretat del essers humans que mes t'estimes ben val uns quants m2 mes d'asfalt.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
|
No es tan senzill Jeros.
El problema és que de vegades té quatre fills precisament el qui no té recursos per educar-los dignament, ni per comprar-se una casa més gran. No deixem de ser una espècie biològica en explosió; el problema de la explosió d'una espècie és el perill d'extinció per esgotament dels recursos del seu entorn, també està demostrat que una espècie amb una elevada densitat de població, i amb recursos i espais escadussers, adquireix comportaments violents i autodestructius. És a dir abans d'arribar a l'extinció es desenvolupa un periode de degradació vital, de desnaturalització. El tema no és senzill; algú pot enriure-se'n del fet que algú faci reflexions antropològiques o zoològiques per oposar-se al quart cinturó; però el problema no és només el quart cinturó: és la destrucció de la costa, és l'increment d'incendis a causa de la pressió urbana en areas que sempre havien estat boscoses, és la vida diària de l'homo sàpiens allunyant-se vertiginosament de l'ambient en què ha evolucionat en els últims quatre milions d'anys i que l'ha fet com és; apartar-se d'aquest ambient comportarà una inadaptació psicològica que significarà violència, depressió, neurosis, insatisfacció, etc... Molta gent es preocupa dels interessos materials de l'ara, del avui, però el problema més greu és cap on anem, cap on va la nostra espècie, quin futur espera als notres fills, de què ens servirà comerciar més, enriquir-nos més o assegurar-nos un millor futur material si ens allunyem de les formes de vida que ens permeten viure sans de ment i de cos. Quan arribo a Terrassa, després d'un llarg i llunyà viatge, sento l'alenada d'aire de Sant Llorenç amb regust de roca, humitat, flaire de pins; percebo de debò aquestes sensacions i no vull pensar que algun dia els meus descendents no les puguin sentir. Som un país petit i no podem permetren's el luxe d'eliminar la nostra llar dels poc quilòmetres quadrats que tenim; i la nostra llar són els boscos, les muntanyes, l'aire, la mar... És clar que sempre hi ha qui en té prou amb un sofà, una tele on hi facin salsa rosa o un bon partit de futbol, menjar bé, veure, engreixar-se, anar a tot arreu amb el meravellós vehicle que ens engreixerà les cames, i a allò que som, i a l'allà d'on venim, i al paisatge del nostre país que el bombin.
Jere.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
santianna
Newbie

Desconnectat
|
Per això, per a mi, no té sentit parlar de quarts cinturons; és una sol·lució insuficient, destructora d'espais naturals que allargarà el suplici. Cal començar a substituir el transport de vehicles de derivats del petroli; cal començar a exigir un menor parc de vehicles,
Desde que la humanitat progresa (o sigui desde SEMPRE) la millora de la movilitat ha sigut una constant que ha permes millorar la qualitat de vida.
Entenc pero que estas totalment en posicions demagogiques, tens realment idea de les necessitats energetiques??? Dius que vols fer el parc movil mes petit??? com ho faras ??
a) Prohibint que la gent es compri cotxes??? b) Fent-la qeudar a casa??? c) Fent que la gent viatgi nomes en tren???.
Per cert, que jo sapiga encara no hi han trens amb energia solar i les necessitats energetiques son tan brutals que per l'AVE es toindra que fer una nova linia d'alta Tensio. Evidentment si la gent deixa el cotxe i es dedica la tren a lo millor hem de construir 3 linies noves d'alta TENSIO
Si us plau vull que vegis lo facil qeu es caure en posicion demagogiques i donar solucions sense PENSAR en les consequencies.
Poits imaginar-te qeu si el teu fill esta malalt o greument ferit no cridis una ambulancia vagis en tren a l'Hospital???...
Per cert SENSE PROGRES a partir dels 30 anys ja estariam morts per tant postser tu i jo ja no estariam aqui....
PEr ultim si fas un balanç ecologic del que costa fer la volta per l'Autopista A7 fins a Martorell te n'adonaras que fer una connexio directa amb Abrera estalviaris milers i milers de TM de CO2, NOx i SO2 (precursor de la pluja acida H2SO4 per combinacio amb el H2O de l'atmosfera)
4rt Cinturo SI i quant mes aviat millor!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jere
Newbie

Desconnectat
|
Accepto que diguis que els meus arguments et semblen demagògics, però et puc asegurar que, el que di,c ho dic de tot cor; que ho dic perquè és el que penso i no obeint cap consigna ni amagant cap segona intenció; i, a més, ho dic creient que el que dic és realitzable, que no és utòpic. I no només ho considero realitzable; a més, estic convençut que és la única possibilitat de no extinció de la espècie humana.
De les tremendes necessitats energètiques de la civilització actual penso que ja te n’he parlat en algun altra missatge; en sóc conscient, i és una de les raons per les que crec que cal reduir la producció, que és el mateix que dir que s’ha de consumir menys, que és el mateix que dir que s’ha de tenir menys, que és el mateix que dir que s’ha de canviar de dalt a baix la manera de viure, de treballar, de negociar, etc... Qualsevol solució que no vagi en la direcció de limitar i disminuir la producció material de banalitats no és una sol·lució, sinó un pedaç mal cosit.
Em preguntes si prohibiría que la gent es comprés cotxes. Jo sóc dels que opinen que la llibertat absoluta en el terreny econòmic (el liberalisme econòmic) condueix a la llei de la selva on sobreviuen els més forts (els més rics) i moren els febles (els pobres); de manera que els rics cada vegada seran més rics i els pobres cada vegada més pobres, o més esclaus, o menys lliures, o menys creadors. Una economia sense control per part dels poders polítics, abandonada a les forces del lliure-mercat, de la competència, dels interessos purament materials, acabarà posant l’interès de guanyar diners per damunt de tot: per damunt de la llibertat, per damunt del medi ambient, per damunt del sentit de justicia social, per damunt dels drets humans. Per això cal limitar l’economia de manera que no ho pugui aconseguir tot. Cal limitar el dret a la propietat privada; és a dir la propietat privada no ha de ser un dret absolut i sense límits, sinó que ha de tenir un sostre per tal que no trepitgi el dret a què tots els membres de la societat, els febles i els forts, tinguin habitatge, educació i sanitat gratuïtes, i un entorn natural saludable. Per això crec abusiu que cada dues persones tinguem un cotxe; per això crec que tenir cotxe és un luxe i un caprici que ens hem acostumat a considerar una necessitat; i no ho és. Si la proporció cotxes/persona que tenim a Catalunya es repetís per igual a tota la humanitat, el desastre arribaria encara molt abans del que arribarà. Tenim molt més del que es pot tenir d’una manera igualitaria a tot el món. I això no és demagogia, són xifres. Els vehicles de betzina s’haurien de reduir a les ambulàncies, els camions de bombers, les urgències... L’us particular de vehicles de betzina s’hauria d’anar substituint per altres formes de transport més lentes i més netes. La producció industrial s’hauria de limitar (per un igual a tot el món) per tal de reduir les emisions de CO2 i s’hauria de reduir a la producció de bens bàsics. Les industries haurien d’estar controlades per l’estat per tal que no produissin més del permès. Hauríem de tornar a fabricar objectes en petits tallers. Hauríem de tenir molt poques coses, tal vegada més cares i de més qualitat, però molt menys; és l’única manera de reduir les emisions de CO2. La indústria ha de deixar de ser un negoci i s’ha de convertir en una activitat sense ànim de lucre propietat de l’estat que tan sols cerqui cobrir despeses i produir bens bàsics i essencials. Estic parlant d’un canvi de règim, d’una manera diferent d’organitzar el món. Per aconseguir això cal la unitat política de tots els estats del món. És probable que això sigui tan complex i tan difícil que calgui arriba a la catarsi per adonar-se que no hi ha una altra via. Per això, sincerament, sóc pesimista. És més probable l’extinció, total o parcial. Però tot i que sóc pesimista crec que no s’ha de llençar la tovallola; que cal lluitar per cada bocí de terrney guanyat a les forces cegues de la producció que ens entrampen amb el sou, la hipoteca, la velocitat i les possessions. Cal defender cada pam de terra del Vallès, cada rierol per petit que sigui; cada arbre, cada matoll de romaní. Cal anar contracorrent si és necessari i arriscar-se a ser anomenat demagog, utòpic, o hippy. El tema és molt seriós, no és una broma. No al Quart Cinturó...!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3
|