Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
Juliol 05, 2008, 11:53:24
Inici Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se
Notícies: Benvingut al Fòrum d'InfoTerrassa.com! Registra't i gaudeix-ne!

+  Fòrums d'infoTerrassa.com
|-+  La ciutat
| |-+  Educació i Formació
| | |-+  denuncia a una guarderia de terrassa
« anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: denuncia a una guarderia de terrassa  (Llegit 1425 vegades)
sio
Newbie
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Femení
Missatges: 15

denuncia a una guarderia de terrassa
« en: Juliol 27, 2006, 10:28:30 »

bon dia

fa dies uns pares (entre ells jo) hem denunciat una guarderia de terrassa. voldria saber si heu llegit alguna cosa en algun diari.
en tot cas, aixi que tingui copia de la demanda i de la resolucio de la fiscalia de menors completare el missage amb mes detalls.

merci

sio
En línia
Elliot
Administrador

Gènere: Masculí
Missatges: 502

¿Qué hay de nuevo, viejo?

Re: denuncia a una guarderia de terrassa
« Resposta #1 en: Juliol 30, 2006, 09:36:16 »

quan vulguis ens dones mes detalls i ho publiquem en aquest diari.

gràcies

infoTerrassa.com
En línia
Jeros
Hero Member

Missatges: 1017

Avinguda de l' Abat Marcet

« Resposta #2 en: Juliol 31, 2006, 11:05:04 »

Jo no havia llegit res encara. Salutacions.
En línia

Visca la Regió Metropolitana de Barcelona!
sio
Newbie
*

« Resposta #3 en: Agost 22, 2006, 12:57:46 »

hola a tots.

ja tinc copia de la demanda que s'ha presentat al jutjat de guardia de terrassa el passat dia 19 de juliol.

la denuncia es dirigeix contra la senyora Valentina Alegret Carreras, en qualitat de representant legal de la llar d'infants "INFANTS" que es troba a la plaça Freixa i Argemi de Terrassa.
De fet, i encara que no consti el seu nom a la demanda, un'altra implicada es la seva germana, Teresa Alegret Carreras que es feia passar per la directora del centre. jo personalment nomes he tingut tracte amb la senyora Teresa Alegret.

abans de continuar llegint el resum dels fets, tingueu present que es tracte de nens PETITS d'entre 1 i 3 anys ...

- "se ha podido constatar que los niños a la hora de la siesta no dormian en camas o colchonetas, sino en el suelo."
a mes segons va dir una educadora, pero que no s'ha pogur demostrar i doncs no consta a la demanda sembla ser que hi havien dos nens que dormien SENTATS en un cotxet.

- "a los niños se les cambiaban los pañales en las mismas mesas donde comian y trabajaban puesto que no habia cambiadores, poniendo asi en peligro la salud de los niños, puesto que el riesgo de contacto de las heces y orina era practicamente seguro ya que con posterioridad no se procedia a limpiar ni a desinfectar las mesas en las que, reiteramos, posteriormente comian los menores"

-"en cuanto a los alimentos, se servian en su mayoria frios e incluso congelados con trozos de hielo. destacar que cuando uno de los niños no queria ingerir alimentos solidos, los responsables del centro se limitaban entonces a administrarles papillas frias y trituradas, y a su vez, a ensuaciarles la ropa y el babero para aparentar que si habia comido con normalidad. En este punto cabe destacar que al parecer era una practica habitual, y concretamente al menor XXXX si le afecto su salud, produciendole una anemia importante constatada con varias analiticas"
per que quedi mes clar, aquesta gent no tenia microones ni escalfa biberons, ni res per escalfar el menjar. pel que fa els bebes, es habitual que els pares portin cada dia el menjar del nen, i normalment es porta congelat per questions practiques, i perque aixi es conserva millor. pero clar, si a les 8 del mati portes un pot congelat, possiblement a les 11.30 no estigui descongelat. mai ens han comunicat que al no tenir microones haviem de portar el menjar en un termos.

- "no habia agua caliente"
pero clar, que no sabem que rentarnos amb aiuga gelada es mes saludable, inclus en ple hivern???

- "Se ha podido constatar que los niños han pasado mucho frio durante el invierno puesto que no habia calfaccion donde se encontraban los menores, hasta el punto de tener que dormir la siesta con guantes. se tiene constancia ademas que una hora antes de la salida se les ponia el abrigo a los niños para intentar que se calentasen y no alertar ni levantar sospechas entre los padres".
i pensar que quan l'anava a buscar i m'el trobaba tot suat pensava que l'havia abrigat massa... i acaba posant-li nomes una samarreta de maniga llarga!
el que mai he sabut es si el despatx de la Valentina i la Teresa tenia calefaccio..., pero vaja, que a elles mai les he vist ni suades, ni encostipades...

- "no existe nevera para el mantenimiento de antibioticos ni medicinas, con el consiguiente riesgo que ello entraña para la salud de los menores ante la posibilidad que se le adminstrase a alguno un medicamento en mal estado"
aixo tampoc m'ho han dit mai quan els hi he portat l'augmentine, i he dit , sobre tot, guardeu-lo a la nevera...

- "se le administraba a los niños un producto antiparasitario sin autorizacion ni consentimiento por parte de los padres (...). la directora de la guarderia manifestaba que unicamente se trataba de colonia, siendo este hecho totalmente falso."
no nomes mai m'han demanat si hi estava d'acord, sino que al veure el pringue que portava al cap, he dit reiterades vegades que no volia que l'hi posessin res. colonia inclosa.

- "coinciden muchos niños en manifestar que nunca salian al patio.(...)"

- "tambien han coincidido varios menores en el dato que al parecer se les hacia permanecer durante largo tiempo en habitaciones totalmente oscuras sin causa ni justificacion alguna. hecho que ha provocado en alguno de los niños trastornos psicologicos y temor a la oscuridad

aquest mateixos fets es van posar anteriorment en coneixement del fiscal de menors, el qual ha decretat que:
“(...) de lo actuado se desprende que, en efecto, se han producido conductas activas y omisivas que afectan a la atencion, nutricion y confort de los menores, lo cual adquiere un caracter de mayor trascendencia dada la edad de los niños asistidos en la guarderia.
Por los mismos hechos se ha seguido un expediente administrativo que ha concluido con el cierre del centro. (...)”

A la demanda s’han reproduit unicament els fets dels que tenim una constancia comprobada per les investigacions encarregades per la fiscalia.

Pero la llista dels fets continua.
A mes hi es un informe del department d’ensenyament que senyala totes les carencies del centre (tant estructurals, com de material, etc.) que pero no puc reproduir aqui ja que encara no m’ha arribat  a les mans.
Sabieu que aquest informes no es poden consultar? Que com  pares no tenim el dret de saber que es el que un inspector de la generalitat ha vist en el centre al qual confiem els nostres fills?

Res, espero no haver-vos avorrit amb aquest super-post...

Pero em sembla important que coses com aquestes es sapiguen.
Que com a minim es sapiga el que han fet a uns nens tan petits dues persones tant respectables (i que a sobre ensenyen catequesis) com semblen ser les senyores Teresa i Valentina Alegret Carreras.

Que com a minim serveixi pels que dema anyreu a buscar per primera vegada una llar d’infants... busqueu matalassos, nevera, microones. Mireu el cap dels vostres fills, i que arribin ben bruts a la tarda. Que us deixin entrar mes enlla de la porta quan recolliu els nens.
I no fieu-vos nomes de una placa del departament d’ensenyament penjada a la paret que reconeix el centre com homologat ja que aixo no suposa per força inspeccions regulars.

Per ultim, el que espero per sobre de tot, es que tot aixo s’acabi rapidament amb una sentencia que els hi expliqui a aquestes senyores que aixi no es tracten els nens.

Jo, com a mare, la unica cosa que els hi havia demanat en deixar el meu fill, es que m’el cuidessin molt, que m’el mimessin molt, i sobre tot que m’el estimessin molt. Res mes. Era molt demanar aixo?
En línia
Elliot
Administrador

« Resposta #4 en: Agost 22, 2006, 01:19:44 »

és alucinant tot el que expliques en el post.

la primera pregunta que se'm pasa pel cap es saber si els nens estan bé o si hi ha algun nen malalt per culpa del tracte infraumà rebut allà.

després, pel que dius crec entrendre que el centre està tancat per ordre de la fiscalia de menors, vaig bé?

en tot cas seguiu informan de tot el que vagis succeint. sort amb la demanda no esteu sols! tot el nostre suport
En línia
sio
Newbie
*

« Resposta #5 en: Agost 22, 2006, 02:05:11 »

abans de res, merci pel suport...

m'he adonat que no he precisat que tot aixo ho varem saber el juny de l'any passat...
pel que fa les consequencies el nen anemic ja esta molt mes be, pero no encara al 100%. el meu fill ha conseguit aprendre a dormir la siesta de manera normal, com cal, en un llit. sembla una tonteria, pero no hi havia manera de fer-li entendre que no es bo dormir al terra i encara menys sentat.

a part aixo disfrutes veient com en una llar d'infants com cal el nen ha apres a illusionar-se fent coses tant simples com cantar una canço o pintar amb els dits.

pel que fa els nens que han patit els tractes mes durs, no tinc cap constancia de com estan, ja que per varies raons no han volgut posar la demanda i doncs hem perdut el contacte.
una mare em va dir que la unica cosa que volia era oblidar tot aquest tema.
a mes jo mateixa el dia que he tret el nen de la llar d'infants he rebut "pressions" bastant surrealistes per part de la directora i de la seva germana... entenc que altres pares s'han deixat impressionar i han decidit deixar correr.

pel que fa el tema del tancament, es una historia molt rara.

de fet hi ha hagut una inspeccio cap el març de l'any passat en la que sembla que la inspectora s'ha quedat allucinada pel que estava veient.
a arrel de aixo es publica al BOP que es permet el "cese de actividades" com si aquest hagues sigut sol.licitat per la representant legal de la llar d'infants, pero el decret del fiscal deixa ben clar que el tancament es consequencia d'un expedient administratiu.

el que si esta clar es que desde el departament d'ensenyament no s'ens ha facilitat ninguna informació "oficial" mes enlla del que pugui haver dit de paraula la inspectora en un primer moment. dic en un primer moment ja que despres s'ha negat a reconeixer els fets, cito textualment, "si no es devant de un jutge".

la unica resposta que trobo a tot aixo, es que encara de manera indirecte, la generalitat al homologar la llar d'infants n'es tambe responsable. hauria d'haver fet inspeccions regulars, cosa que sembla ser feia uns 6 anys que no es produien.

pot ser que tingui molta imaginacio, pero la sensacio que jo tinc es que per tancar el tema de manera convenient per tots, s'ha optat per un acord...
En línia
Josep
Administrador

Missatges: 157

« Resposta #6 en: Agost 24, 2006, 12:06:14 »

No tinc paraules... Em sembla increïble que això pugui passar...

Dir-te que si et podem ajudar en alguna cosa, aquí ens tens!
En línia

sio
Newbie
*

« Resposta #7 en: Agost 25, 2006, 03:13:11 »

merci josep!

de tota manera el fet d'haver trobat un lloc on poder explicar el que ens ha passat, i veure el nombre de visites que ha rebut aquest post... ja ens fa sentir un mica millor...

moltes gracies a tots els que heu tingut la paciencia i l'interes per llegir fins aqui!!!

ja us tindrem al corrent de com avança el tema.

fins aviat!

sio
En línia
Elliot
Administrador

« Resposta #8 en: Agost 25, 2006, 03:20:00 »

com ha dit en Josep, teniu tot el suport de l'equip d'infoterrassa

en quant tinguem una mica de temps publicarem una noticia a la portada d'aquest web, aixi serà més pública i visible la vostra denuncia.

sort
En línia
llangot
Newbie
*

Missatges: 23

« Resposta #9 en: Agost 28, 2006, 10:14:16 »

Sio: estic llegint els teus missatges i em començo a preocupar greument. El motiu es molt sencill, jo tinc un fill que va anar a aquesta guarderia un temps ja fa uns anys...
La veritat es que mai va acabar de agradar-me aquesta guarderia, de fet el segon fill ja va anar a una altre  (de la que n´estem molt mes contents, res a veure). Puc donar fe de que, com a norma general, no et deixaben entrar a dintre quan els anaves a buscar o portar (si bé aixo, amb diferentes excuses, ho fan a moltes altres), i que a vegades el cabell del nen feia olor a colonia "anti-piojos".

Les dues germanes que portaven el negoci eren una mica "rares", no se com dir-ho.
En el meu cas, el nen no ha tingut cap mena de problema fisic, al contrari, sempre va tenir una salud excel-lent mentre hi anava, i crec que psicologic tampoc, si be ara ja em fas dubtar i m´agradaria seguir com acaba tot aixó, i poder tenir una copia completa de la demanda i de la resolució de la fiscalia de menors, així com de la futura sentencia judicial (la meva adreça es llangot@hotmail.com), perque si es confirma tot el que dius potser el porto al psicoleg a veure que hi diu, si be que, en principi, no ho crec necessari.
 Conec prou be altres pares/alumnes que no han notat res extrany.
Si mes no, aqui hi ha massa coses que no cuadren i que m´agradaria que poguessis comentar-me:
1-Aquesta guarderia funcionava desde feia molts anys, amb aquestes mateixes germanes a la direcció, no se dir-te, pero potser 10 o 15 o mes, i mai ningú, que jo sapiga, havia denunciat res. Per força havien de haver passat algunes inspeccions, i altres nens haurien estat afectats, per que aixó no surt fins ara?
2-suposo que tota aquesta informació la coneixes perque algú de dintre (alguna educadora) ho ha explicat. Per el que he sentit, aquesta educadora portava ja uns mesos treballant a l´escola. Si aixó es així, per que no ho va denunciar el primer dia?
3-En aquesta guarderia hi ha hagut una certa rotació de personal durant els molts anys que feia que funcionava, cap educadora de les que hi passava havia denunciat avans aquests fets tant greus? Com es possible?
4-Convindria coneixer el nombre de pares que heu posat la denuncia, tinc la impressio, no se si falsa o no, de que sou una petita part. Perque els altres pares no ha denunciat? No entenc que diguis que les directores  els han pressionat per no denunciar, no entenc quin tipus de pressio efectiva poden fer... Jo, desde luego, si tinc la certesa de que han fet aquestes malifetes, els hi poso una denuncia i no em deixo pressionar encara que em treguin una pistola, que crec no es el cas...  A mi em sembla que potser hi ha pares que ho veuen d´una altre manera, i no han volgut denunciar.
5-Quin tipos de deuncia heu posat? Civil, penal? Que es reclama, indeminitzacions , preso, tancament del centre? ha estat admesa a tramit?

No sé, la meva opinió es que molt posiblement hi han hagut irregularitats suficients per tancar el centre, peró poca cosa mes. Per el bé de tots, espero que us equivoqueu i el jutge sentencii que tot ha estat una simple irregularitat administrativa. Si es confirma tot el que dieu, Deu vulgui que no, em posare de molt mala llet i potser jo també poso alguna denuncia...
Gracies per tot.

En línia
sio
Newbie
*

« Resposta #10 en: Agost 29, 2006, 12:27:26 »

Hola llangot

Abans de tot, dir-te que aixi que acabi les vacances, al despatx escanejo demanda i resolucio i t’ho envio per mail.
Profito per donar-te les gracies elliot pel support, si t'interessa et faig arribar a tu també els documents.

Pel que fa les coses estranyes, al parlar amb altres pares, tots hem coincidit en que si hi havia “cosetes”, pero ningu mai ha imaginat el que estava passant.
El nen sortia net al vespre. Pero com era dels petits, i els petits surten a la terrassa, pensava “que neta que la tenen”.
La pell de les galtes que a l’hivern se li tallava pel fred... pensava que simplement la tenia molt sensible i vinga a posar-li crema i bufanda fins al nas quan surtiem al carrer.
Que al anar-lo a buscar es moria de gana, i el dia que comprava una barra de pa se l’hauria menjada sencera... em creia que simplement era “gloton”...
M’estranyava que tot sempre anava molt bé. Mai m’han hagut de dir res. Mai histories per menjar, per dormir. Mai baralles amb altres nens. Excepte un dia que el van mossegar a la galta, pero tampoc va ser la educadora qui m’ho va explicar, sino la Teresa.
I els treballs que portaven a casa, o la coleccio de “fitxes” de final d’any? Quatre fulls... i a mes, amor de mare a part... el meu fill es molt bo i fa les coses molt be.... pero tant com allo... es veia de una hora lluny que no era ell qui havia pintat o enganxat els gomets!!!
I l’informe? Res, per riure. Com ja he dit, amor de mare a part... el meu fill el conec prou be com per saber quins son els seus limits.

Jo el vaig inscriure a l’ultim moment. No quedaven places casi enlloc, i aquesta era la unica que tenia el reconeixement de la generalitat. Encara gracies que em van deixar fer una volta super rapida...  a fosques ja que era hora de tancar. Com una tonta em vaig conformar amb aixo, i amb les presses i la inexperiencia, no em vaig parar a buscar matalassos, nevera, microones... recordo haver vist 4 joguines ronyoses... i la Teresa dir-me que un cop l’any els nens portaven de casa joguines velles i que havien de fer la tria. No se. A mi mai m’han demanat de portar res.
Tot aixo amb la promesa que haurien fet un dia de portes obertes per poder veure amb mes tranquil•litat les instal•lacions. Mai ho han fet.

I ara per parts:

1-Aquesta guarderia funcionava desde feia molts anys, amb aquestes mateixes germanes a la direcció, no se dir-te, pero potser 10 o 15 o mes, i mai ningú, que jo sapiga, havia denunciat res. Per força havien de haver passat algunes inspeccions, i altres nens haurien estat afectats, per que aixó no surt fins ara?

Pel que fa les inspeccions, la educadora que portava mes temps, ha explicat que, sembla ser, l’inspector era un conegut de les dues germanes. Les inspeccions, a diferencia de com haurien de ser, sembla ser que la unica que s’ha fet en els ultims anys no ha sortit del despatx de direccio... (amb cafe i galetes? Aixo ho desconec). Un’altra vegada es va avisar per telefon que la setmana vinent hi hauria inspeccio (!!!) pero sembla ser que la Teresa va dir que estaven en plena passa de grip i millor fer-ho un altre dia. El resultat va ser inspeccio aplaçada a data indeterminada.
El que sí et puc afirmar, es que al demanar-li a la inspectora que ara s’ocupava de la nostra zona, va dir que partint del fet que hi ha poc personal, tenen com norma estadistica el fet que normalment les llar d’infants privades tenen un prou bon nivell de qualitat, i que doncs al decidir on fan una inspeccio les prioritats son altres.

A mes a mes la llar d’infants havia de tancar. A mi em van dir que durant un curs, i que era per reformes. Desconec si al contrari volien tancar de forma definitiva. El que si es possible es que com que tenien previst tancar, es van relaxar. Possiblement en anys passats, funcionava millor.

2-suposo que tota aquesta informació la coneixes perque algú de dintre (alguna educadora) ho ha explicat. Per el que he sentit, aquesta educadora portava ja uns mesos treballant a l´escola. Si aixó es així, per que no ho va denunciar el primer dia?

Doncs aixo es el que jo mateixa no entenc.

De fet, la primera educadora que s’ha “mullat” es una noia que portava pocs mesos (no se dos, tres, quatre..). Entenc que com que la llar d’infants l’any vinent tancava durant un curs per reformes per una banda no hi tenia res a perdre. Pero sobre tot, entenc que aquesta noia te dignitat.

Pel que ha explicat, els hi era impossible tenir acces a les dades dels pares (com un telefon) i per altra banda cada vegada que havien de parlar amb un pare, la Teresa sempre era davant. Un dia pero una mare que continuava a queixar-se de perque els nens no surtien mai al pati, va apuntar el seu telefon a l’agenda. La noia l’hi va trucar i l’hi va explicar que era el que passava. Aixi ha començat tot.
Vull destacar que la educadora del meu fill no ha volgut posar-s'hi. M’ha fet molta rabia tot aixo, tambe perque a ella l’hem trobat moltes vegades el mati a primera hora, sense Teresa o Valentina al davant... i mai ha dit res. Tambe es veritat que a final de curs ha cobrat la seva indemnitzacio sense cap problema, i s’ha col•locat en un altre llar d’infants.
Dic tot aixo perque un’altra educadora que ara ens fa costat, la que portava anys treballant alla, ha cobrat la indemnitzacio a canvi de firmar un full on demanava perdo pel que havia dit, on deia que tot era mentida, i on desistia de entreprendre qualsevol accio legal en contra de la llar d’infants.
Ella explica que estava vigilada i amenaçada constantment, i que es creia que ningu l’hi hauria fet cas.

3-En aquesta guarderia hi ha hagut una certa rotació de personal durant els molts anys que feia que funcionava, cap educadora de les que hi passava havia denunciat avans aquests fets tant greus? Com es possible?

Que perque ningu ho ha denunciat abans? No ho entenc. Imagino que tenir un sou a final de mes val mes que la dignitat.
Puc intentar entendre que tots podem passar per situacions dificils. Puc intentar entendre que la amenaça de perdre la feina i el sou es un argument de pes si tens problemes i puc intentar entendre que les educadores es sentien “soles” i “presionades”.

El que si se, com tu tambe dius, es que hi ha hagut molta rotacio de personal. Les educadores no duraven gaire temps. Com es que ninguna ha dit res un cop fora? Com ja he dit no tenien acces a les dades dels nens, i possiblement tambe per estalviar-se problemes. No fa gaire bonic posar al CV que has estat treballant en una llar d’infants que te pendent una denuncia.

Tot plegat, pero, se m’escapa una mica.

4-Convindria coneixer el nombre de pares que heu posat la denuncia, tinc la impressio, no se si falsa o no, de que sou una petita part. Perque els altres pares no ha denunciat? No entenc que diguis que les directores  els han pressionat per no denunciar, no entenc quin tipus de pressio efectiva poden fer... Jo, desde luego, si tinc la certesa de que han fet aquestes malifetes, els hi poso una denuncia i no em deixo pressionar encara que em treguin una pistola, que crec no es el cas...  A mi em sembla que potser hi ha pares que ho veuen d´una altre manera, i no han volgut denunciar.

Es al•lucinant. Amb tota la “verguenza ajena” que em provoca, els pares denunciants som 6.

Pel que fa les pressions rebudes em limito a dir-te el que m’han dit a mi:
1- que no tinc cap prova del que dic (en aquell moment la educadora que ens fa costat estava per firmar el famos paper...)
2- que la demanda me l’haurien posat a mi per difamacio.
3- que sabien en quin cole hauria anat el meu fill l’any vinent.

Es mes, si no tenien res a amagar, com es que el dia que he anat a recollir les coses del meu fill, i a informar aquestes senyores que el meu fill no posava mes els peus en aquell lloc, m’han rebut amb un advocat?

Que hi han pares que ho veuen d’una altre manera esta clar. Hi ha algu que ha gravat la conversa de la primera reunio i l’hi ha portat a les senyores Alegret...

Tambe es veritat que a la primera reunio es va parlar de denuncia penal, pero tambe es veritat que no teniem cap prova a les mans, excepte la paraula de dues educadores. Recorda que l’informe de la inspeccio es privat, com a pare no hi tens acces.
Entenc que alguns pares han cregut que teniem poc argument valid (demostrable) per posar una demanda, i que evidentment si la poses i la perds, a canvi et trobes a haver de pagar danys i prejudicis.
Tot aixo considerat el fet que l’any vinent els nens haurien canviat en tot cas de escola, han decidit deixar correr.

Per altra banda  tampoc no disposem de la llista de pares dels alumnes. Tenim nomes els noms dels que en un primer moment com a minim, s’ho van pensar. Per aixo no s'els ha pogut informar de com ha avançat el tema. Espero que quan es sapiga que hi ha una resolucio del fiscal de menors que confirma que el que diem es veritat i s’ha demostrat, es posin en contacte amb l’advocat, i s’adhereixin a la demanda.

5-Quin tipos de deuncia heu posat? Civil, penal? Que es reclama, indeminitzacions , preso, tancament del centre? ha estat admesa a tramit?

La denuncia es penal.
No se encara si s’ha admes a tramit (amb vacances pel mig...) pero espero no ser massa positiva si crec que amb una resolucio del fiscal positiva aixi hauria de ser.
No es demana preso. Siguem realistes... per molt que em dolgui com han tractat el meu fill, no hi ha motiu suficient per aixo (i per altra banda, per sort...)
El centre ja esta tancat. Per respecte a la veritat, no se si perque aixi ho han volgut les germanes Alegret, o perque aixi ho ha dit el fiscal (aquest es un tema que no em queda gens clar...).

Entenc que t’estranyi tot el que he explicat... i sobre tot perque nomes he explicat una petita part de tot el que “sabem”. Ja he dit al principi d’aquest tema que em limitaria a exposar el que es demostrable i te mes rellevancia. Pero per fer-te una idea de la quantitat de detalls, tu creus que el pa que venia en el menu que l’hi pagava al meu fill s’el menjava ell? O el que l’hi posava a la bossa per mig mati (i jo vinga a fer coca de poma...), o el dia del seu cumple, que portava pastis i begudes? Aquests son nomes uns exemples de lo cutre que es el que passava alla dintre..

Hi ha la paraula de dues educadores, i els fets son masses i masses detallats, perque s’ho hagin inventat. A mes, quin motiu podrien tenir?

Pel que fa el teu nen, dir-te que com a mare inexperta que era... la diferencia l’he notat al fer el canvi de guarderia.
Si te bona salut, i no heu notat res estrany en la seva conducta, es sociable, juga i guixa com ho faria un nen de la seva edat... no crec que tingueu motius per preocupar-vos de possibles consequencies.
Has de pensar que uns nens tan petits no saben que dormir al terra o sentats en un cotxet NO es normal. No saben que NO han de passar fred, ... Al no ser conscients del que esta be i el que no, per ells fa part de la rutina diaria, i s’ho agafen aixi.

El que passa es que els pares si ho sabem.

Es veritat que jo el que tinc es la paraula de dues mestres i una resolucio del fiscal del menors... la resta ja ho veure.
Tambe es veritat que em crec el que m’han explicat les mestres. Encara que hi ha hagut moments en els que he esperat equivocar-me.

Pero per respecte al meu fill, em sentiria molt malament si no fes res, ja sigui per tenir la certesa del que ha passat.
Ara que sigui un jutge qui decideixi si el que passava en aquella llar d’infants es correcte, o no.

Espero haver-te contestat prou be. Pero si et queden dubtes, no dubtis en dir-m’ho.

sio
En línia
llangot
Newbie
*

Missatges: 23

« Resposta #11 en: Agost 29, 2006, 11:22:51 »

Moltisimes gracies per les teves aclaracions. 
Les meves preguntes eren una mica "inquisidores", he volgut fer una mica d´"advocat del diable", perque moltes coses no les tenia gens clares (i segueixo sense entendre perque altres educadores no han denunciat, avui dia el sou que paguen a una guarderia, en general es  baix, penso que está entre 600 i 1.000 euros/mes, i crec que no costa massa trobar una altre feina en que et paguin aixó, el realment dificil es trobar-ne una que et paguin 3.000 euros!!!. A més, no crec que tinguin gaire futur professional  les educadores que van passar per aquesta guarderia i no van denunciar res, ni que fos de forma privada,)
Be, ja veurem que hi diu el jutge,  de moment jo personalment no puc adherirme a la demanda, no considero tingui motius suficients en el meu cas concret,  no tinc cap constancia de que aixó passes en la epoca en que hi anava el meu fill, i no he viscut la situació aquests ultims mesos.
No obstant, i tot i que tinc molts dubtes de que aixó acabi en condemna, crec que fas molt be de denunciar-ho si tu n´estas convençuda i creus tenir proves. Alguns mestres critiquen als pares per no implicar-se prou a l´escola i en l´educació del fills, dons ara tenim un exemple de que no es així. Endevant.
També recomano als pares de nens que van a altres guarderies que estiguin alerta, perque casos similars al de la guarderia Infants crec que es  probable que es donin a alguna altre, si be la majoria crec son prou bones.  Has explicat molt be els simptomes que ens poden posar en guardia. El fet de que no puguis entrar a dintre a qualsevol hora en cap cas pot ser sospitos (i ho fan moltes, amb excuses diferents-els nens es distreuen, estant dormint, etc-). En aixó passa igual que a les Residencies d´Avis, si posen horaris de visita, o no pots entrar lliurement en cap cas... malament. Potser no passa res anormal, pero no ho pots verificar

També, i aixo es ja una opinió personal meva que no te res a veure amb aquest cas,  crec que hem de reflexionar  tots els pares que per molt bona i contrastada que sigui la guarderia, no hi podem deixar el fill massa temps.. . No es bo de cap manera que un  nen petit entri a les 7 o les 8 del mati  i surti a les 5-6 de la tarda, con si anes a cumplir una jornada laboral.  Hauria d´estar prohibit, i de fet, algunes guarderies professionalitzades i competents no ho admeten. Amb mes o menys gracia i carinyo, a les guarderies imposen disciplina, dons sinó els grups de 10 o 15  nens serien ingovernables.. i al nen ja li va be una mica de disciplina.. pero també necessita passar moltes hores sense fer res, simplement mirant el sostre o fent el que li dona la gana (dintre de uns limits), a casa seva, explorant pel seu compte, sense que ningu l´obligui a pintar, cantar o fer "psicomotricitat", quan potser el nen de 1 any en aquells moments el que vol es saltar o mirar per la finestra... A vegades potser cal plantejarse per part dels pares no treballar tant i estar mes per els crios (si, encara que sembli mentida, es pot viure amb menys diners i no es obligatori anar amb el monovolumen super-guay ultim model). >Potser aixó que dic avui no esta de moda, i el que val es treballar com a burros,  consumir a tope, vacances exotiques, duplex d´obra nova, etc., i colocar els nens en activitats diverses fins a les 8 del vespre...  Crec que potser amb la bona intenció de donar-lis el que creiem es millor, els hi estem fent una mala jugada. Sempre hi haura qui digui que no importa el temps que pasis amb els fills sino la "qualitat" d´aquest temps... Aixó també es discutible,  podeu fer la proba de dir-li al vostre jefe que en lloc de treballar 8 hores treballareu nomes 2 amb molta "qualitat". Segur que no cola...

Be, he sortit una mica del tema, era nomes una reflexió que no te res a veure amb aquesta denuncia...
Be, quedo molt agrait per les teves aclaracions, espero em pugis donar mes informacio (interesa especialment el informe/sentencia integra de la fiscalia de menors i el jutge) jo encara tinc força confiança en la justicia i jo crec i creuré el que digui el jutge.
Molta salut per a tu i la teva familia...i a tots els del forum terrassa.
En línia
skpes
Full Member

Missatges: 230

« Resposta #12 en: Setembre 18, 2006, 12:16:16 »

lo peor de todo, ke no les haran nada y dentro de x tiempo montaran otra guarderia, si no tiempo al tiempo....................... viva la justicia y viva el mundo
« Última modificació: Setembre 18, 2006, 12:33:01 per skpes » En línia

(\-Ü-/)
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió