Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Enquesta
|
| Pregunta: |
Nova Taxa de Residus. Hi estàs d'acord amb la seva implantació?
| Sí |
|
  1 (20%) |
| No |
|
  3 (60%) |
| Ni si/Ni no |
|
  0 (0%) |
| Crec que la taxa és discrimatoria |
|
  1 (20%) |
| Està mal plantejada |
|
  0 (0%) |
|
|
| Total de vots: 5 |
|
Autor
|
Tema: Nova Taxa de Residus. Estàs d'acord amb la seva implantació? (Llegit 2931 vegades)
|
Elliot
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 617

¿Qué hay de nuevo, viejo?
|
Obrim el fòrum del web InfoTerrassa.com. Aquest preten ser un punt de trobada i debat de tots els terrassencs que hi volguin dir la seva. Opinar, criticar... el que no pots fer és callar (com diu l'anunci del nou Estatut).
Així obrim la primera cadena de missatges, amb el post Nova Taxa de Residus. Hi estàs d'acord amb la seva implantació?
Doncs bé, volem que hi digueu la vostra. Esteu d'acord amb la nova taxa? La veieu correcte? Penseu que no s'hauria d'haver aplicat?
Endavant al forum. Benvinguts!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
gatmorgan
Newbie

Desconnectat
Missatges: 33
|
Estic a favor del principi de "qui contamina, paga".
Però amb els residus municipals i a Terrassa tenim una "tradició" de mala gestió i interferencia d'interessos polítics i personals.
La inspiració d'aquesta taxa no és ecológica (com hauria de ser), només és interés económic i d'amagar una gestió erronia.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Josep
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 157

|
Hi ha alguns problemes: - La taxa de brosses està ja incorporada a l'IBI. Cal pagar dues vegades? - La feina de reciclatge l'ha de fer el ciutadà, premiant aquelles zones (no persones) que millor reciclin. Si jo reciclo i tu no, jo seré penalitzat... o tu premiat sense merèixer-ho. Això fomenta la mala convivència entre veïns. És la versió "Capità Enciam" del Bonus-Malus de les assegurances. - La gent està empipada amb aquesta taxa. Les peles de taronja o patata acabaran al contenidor del paper aplicant l'ibèric principi del "si pago per una cosa, que menys que la facin"
El següent és el cas d'un conegut: si ets afeccionat al windsurf i et canvies la planxa, voldràs desfer-te de la vella. Com que és de fibra de vidre, aniràs a la deixalleria municipal (al costat de Can Barba) a deixar-la. Doncs et trobaràs amb la sorpresa d'haver de pagar per deixar-la... o bé dur-la a Manlleu. Com aquest cas, el mateix si portes un cert nombre de tubs fluorescents. Què passa? Que l'ecologia va per barris? es mou per interessos ambientals o econòmics?
He de ser jo qui recicli i pagar per això?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Josep
Administrador

Desconnectat
Gènere: 

|
No vulguis saber què en va fer de la planxa de surf... De tota manera, aquestes "trampetes" ja les conec, però no és aquest el problema. Si jo vaig amb 15 fluorescents o una peça de fibra de vidre a una deixalleria, el que han de fer és agafar-ho. La última cosa que han de fer és dir que "has de pagar" o "dur-ho a Manlleu". Aquestes coses i, a sobre, voler cobrar una taxa, resulta sincerament indignant i la gent s'ho agafarà com un pura presa de pèl.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Elliot
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 617

¿Qué hay de nuevo, viejo?
|
Com diu a la tapa d'un contenidor que tinc al meu carrer:
NO RECICLEM!
ES UNA FARSA Y UN NEGOCIO DE CUATRO VIVIDORES GRANUJAS. TODO A LA BASURA!
DEMÀ TOTS A LA MANI!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
gatmorgan
Newbie

Desconnectat
Missatges: 33
|
Estaba leyendo el tríptico del Ayuntamiento titulado "¿Que nos cuestan los residuos?". Lo encuentro francamente divertido si no fuese patético.
Para empezar hay que diferenciar lo "que nos cuestan los residuos" de "lo que nos cuesta Eco-Equip". Tambien podriamos hablar de "lo que nos costarian los residuos si el Ayuntamiento de Terrassa no hubiese bloqueado el Consorcio Comarcal de Residuos", o "que nos costarian los residuos si no se hubiese demorado la licencia de actividades de la planta de compostage".
Resumiendo, ¿que nos cuesta la mala gestión de los residuos?.
Hace un año, cuando se empezó a hablar de la tasa de residuos se lo dije al regidor Manel Perez y otros miembros de ICV: "Ya sabes mi opinión, esta tasa viene a tapar que no se han hecho los deberes". Cuando se presentaron las cuentas de Eco-Equip lo repetí a las mismas personas, mencionando explicitamente un coladero sin auditar en las cuentas, que permite camuflar el coste real de los residuos.
Me opongo a la tasa no porque no sea necesaria, que quizá lo sea, sino porque significa poner una gran cantidad de recursos económicos en las manos de quienes los han despilfarrado en el pasado y los despilfarran en el presente.
Sugiero al Ayuntamiento que edite otro tríptico en el que muestre los costes reales y su evolución en el tiempo. Desglosando los costes de eliminación y tratamiento de otros costes. Y sin trucos, costes reales y toneladas reales.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Josep
Administrador

Desconnectat
Gènere: 

|
Gatmorgan, una gran reflexió que no per tranquila deixa tranquil
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jordi
Visitant
|
 |
Si a la taxa
« Resposta #10 en: Octubre 27, 2004, 06:18:59 » |
|
Sí, perquè la considero necessaria i pedagògica. A veure si així la gent es dona compte que les escombraries existeixen i no és una cosa que desapareix per la nit
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Marta
Visitant
|
Es que jo penso el mateix, no queda inclosa al pagament de l'IBI?? Perquè a tot arreu és així, i aquí hem de pagar aquest ridícul e impresentable impost. No hauria de ser necessari, torno a dir, em sembla que l'IBI ja es prou car.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
qwertyu
Full Member

Desconnectat
Missatges: 120
|
la taxa de residus es un robatori cal fer força per que la rebaixin cal impugnar la
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|