Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: a terrassa hia com a minim sis dones amb burca (Llegit 934 vegades)
|
qwertyu
Full Member

Desconnectat
Missatges: 120
|
a terrasa hi ha com a minim sis dones amb burca, creieu que es una forma de vestir , o que aquestes dones a la societat occidental se les esta maltractan, per el fet de que no poden sortir de casa sença anar tapades de cap a peus, jo no crec ser racista, almenys conscientment, pero l'atre dia amb una reunio de les dones maltractades algu va considerar que no si habia de fer res, que hera com aqui anar amb mini fandilla o no, jo crec que les nostres mares varen lluitar per que a la dona se la consideres una persona, i ara ningu fa res ni denuncia afers com aquest, jo personalment considero una discriminació a la dona el fet de portar burca, personalment ne vist una a montserrat amb burca i guants, i en vare fer una forta impresió. Ja que ens escandelitzem que es facin amputacionts de clitoris i també es una costum d'un grup, que considera normal aquest ritual, igual que el de porta burca, es considera normal entre els arabs mes radicals, encambi com que la ablacio es una agresio fisica la persegim ja se que tot aixó es mol polemic i subjectiu, i es per aixó que crec que si val un fort debat en el forum, ja que es una cosa present a la societat terrassenca qwertyu
|
|
|
|
« Última modificació: Octubre 07, 2005, 11:19:02 per qwertyu »
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Josep
Administrador

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 157

|
Per principi, que cadascú faci i vagi com vulgui sempre i quan no ofengui ningú. Però d'altra banda és un fet cultural excloent i denigrant i com a tal hauria de ser reeducat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Oski
Newbie

Desconnectat
Missatges: 19
|
Ep jo vull opinar sobre aquest tema ... sóc dona i per això encara sóc més sensible (malgrat que no sempre és així, vull dir que hi ha dones molt masclistes pel món) amb tot allò relacionat amb maltractament i manca de drets etc. Per a mi el burka i tot els vels són un clar signe de manca de drets per les dones. EL que passa que està molt arrelat a una sèrie de països (amb religió molt concreta). AMb la immigració han arribat dones fidels d'aquetes creences i que estan molt orgulloses de portar el vel. Crec personalment que gràcies a l'educació i la integració les filles d'aquestes dones entendran en un futur no molt llunyà que les coses poden ser diferents i de vegades millors, malgrat que a la nostre terra les dones encara hem de lluitar per aconseguir certes coses.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Margaret Mead
Jr. Member

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 53

|
Uf! Quin tema més complicat i polèmic... Jo penso que aquesta és una qüestió on hi apareixen molt elements que sovint s'escapen als ulls de la societat occidental.
Primer de tot, considero que les persones més indicades per a parlar-ne són les pròpies dones musulmanes, tan si el porten com si no. Algunes d'aquestes dones que el duen, ho fan com a una opció personal escollida "lliurement" (entre cometes perquè estan condiciones per la cultura a la que pertanyen, igual que ho estem nosaltres), de manera que és un signe de llibertat (tot i que davant la mirada d'occident aparegui com a tot el contrari). Un altre element a tenir en compte és que molts cops, i ara parlo del mocador i no del burka, les dones l'utilitzen com a reacció a la imposició de la cultura occidental, és a dir, com a símbol d'identitat, de manera que sovint la prohibició o qüestionament d'aquests símbols (com en el cas de França) no fan res més que fomentar-ne l'ús (dones que no el duien en el seu país d'origen, passen a portar-lo).
Pel que fa a la lluita de les dones, penso que són les pròpies dones marroquines les que l'han de protagonitzar i que nosaltres no podem imposar-los-hi un model de lluita que funcionà en un context cultural determinat i que, tot i així, deixa molt que desitjar: o no és denigrant la imatge que es fomenta de les dones occidentals, presentades encara actuament com a objectes (fixeu-vos si no en els anuncis publicitaris, en les pasarel.les de les models, en els programes del "cor"... ). I què en penseu de la tanga per fora dels pantalons? dels pantalons de talla 34? de les mini faldilles que semblen cinturons? de les operacions/mutilacions estètiques?, de l'anorèxia i la bulímia (malalties molt nostrades que deriven de la imposició d'un model de dona que és pràcticament inexistent)?. Jo ho considero denigrant.
Amb tot això no vull dir que estigui a favor del mocador (no hi estic pas en contra si es tracta d'una elecció personal), però crec que no se'n pot parlar d'una forma simplista sinó que s'ha de contextualitzar culturalment.
Ui, ui, ui... crec que he adoptat el paper de l'advocada del diable , ja temo per tot el que em caurà a sobre...
Margaret Mead.
|
|
|
|
|
En línia
|
Margaret Mead.
|
|
|
|
|
Oski
Newbie

Desconnectat
Missatges: 19
|
Bé jo voldria ratificar la meva postura contra el mocador i dir la meva sobre la imatge de la dona occidental. Evindentment la dona d'arreu del món està condicionada per una societat totalment masclista i dóna igual si vius a un país amb religió musulmana i et possin (i vull tornar a dir ET possin) un mocador al cap, et mutilin els teus genitals ... o si vius a occident i has de ser la dona superguapa, atractiva, professional, mare i amant que ha de tenir el seu home ben content quan arribi a casa. Com diu la Margaret és terrible que per anunciar productes varis hagin de sortir dones marcant pits, ensenyant cames (i no parlem d'anuncis que s'han hagut d'enretirar perquè realment vergonyosos) ... o bé dones que netejen la casa com si fos tan divertit i tan guai.
Bé és un tema molt complicat efectivament, però per a mi tota cultura o societat que retalli drets a les dones és una cultura o societat injusta i s'ha de lluitar contra aquesta mitjançant l'educació per exemple. L'educació de tots perquè tots som persones, incloent homes, perquè de una vegada per totes acceptin quie som persones i no objectes que poguin manipular, vituperar, etc etc com vulguin.
Hem de seguir lluitant arreu del món!
P.d.: toma panfleto!!!!!!!!!!!!!1
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
qwertyu
Full Member

Desconnectat
Missatges: 120
|
es normal que en ple segle xxI a la ciutat de terrassa hi puguin haber persones , que en nom d'una religio o costum estiguin virtualment segrestades i condenades a veure el mont per uns forats, que diguem si elles volen, ho volen, saben els seus drets? saben que en el paais on viuen la dona te uns altres drets, algu s'a ocupat de dir als marits que elles tenen uns altres drets. l'altre dia vaig estar a una recepció a can anglada i tot hom anave amb la companya o company excepció el iman de la mezquita( per cert algu ha lleguit al diccionari la segona entrada del mot mezquita....? ) algu se li vare ocorre preguntar el per que no venia amb la companya, la resposta ja la podeu imaginar. jo no soc racista, soc intagracionista, a torresana a l'asociacio tenim arabs gitanos payos tots xatejan a la mateixa sala, pero no hi han gitanes ni magrbis, es curios aixó de l'internet deu ser per homes......? si que hi han payes....... veniu algun dia de 7 a 9
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|